Pages Menu
Categories Menu
Aktywność podczas ciąży

Aktywność podczas ciąży

Niejedna kobieta, która spodziewa się przyjścia na świat swojego dziecka, miewa dylematy dotyczące zmian swojego wyglądu podczas ciąży. Zmartwień przysparza głównie podnosząca się waga, a także pojawienie się takich zmian na ciele jak rozstępy czy cellulit.

Oczywiście nie należy sugerować się wypowiedziami innych kobiet, że tego typu reakcje organizmu są normą. Jak wiadomo, organizm każdej kobiety jest inny i nie jest powiedziane, że wszystkie objawy i reakcje muszą być powielane.

Istnieje jednak wiele sposobów, by zapobiegać możliwym „skutkom ubocznym” ciąży. Jednym z nich jest ciągłą aktywność ruchowa. Jeśli nie ma przeciwwskazań lekarskich ruch podczas ciąży jest jak najbardziej zalecany dla każdej kobiety. Im więcej aktywności fizycznej tym lepiej i tym łatwiej będzie później zrzucić zbędne kilogramy, których nabierzemy podczas ciąży.

Jedną z możliwości aktywnego spędzania czasu jest unikanie siedzenia w domu i robienie długich, ale nie zbyt męczących spacerów każdego dnia. Nikt nie wymaga szybkiego chodzenia, czy nawet biegania, ale ruch podczas spaceru jest zdrowy dla dziecka, a także pozwala dotlenić nasz organizm.

Inną opcją może być zapisanie się na zajęcia ruchowe dla kobiet ciężarnych, takie jak na przykład joga. Dzięki niej możemy ukoić swoje nerwy i wyciszyć się, a także nauczyć odpowiednio oddychać, co może przynieść same korzyści, zarówno dla matki, jak i dla dziecka.

3 komentarze

  1. Też tak myślę. Joga to fajny sposób na trochę ruchu w trakcie ciąży 🙂

  2. Ja spróbowałam i nie żałuję! Joga jest świetna. tak jak ten wpis 🙂

  3. Siedzenie w domu podczas ciąży to najgorsza z możliwych form aktywności. Sama podczas swojej ciąży codziennie chodziłam na spacery i świetnie się czułam.

Pozostaw odpowiedź aga102 Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *